dinsdag 18 december 2012

Instagram

Vanaf 16 januari 2013 gaan de nieuwe voorwaarden in. Instagram is een leuke app om 'old skool' foto's mee te kunnen maken en in een oogwenk online te zetten. Enige nadeel is inderdaad dat je er niet meteen ©Artstudio23.com in kunt zetten...
vóórdat je ze upload bedoel ik.

Waarom komt nou niemand op het idee om zo'n app te ontwikkelen?!? En ik heb er het geld niet voor...dus hop, dan mijn idee maar online hier, zodat hopelijk iemand anders ermee aan de haal én aan het werk gaat ;)

Instagram is inmiddels onderdeel van Facebook en zoals alle geruchten rondgaan is geen enkele foto meer veilig die je upload. Maar dat waren ze toch al niet! Ik zie zóveel foto's van ons fotografen op internet rondspoken, daar doe je niets tegen.
Waar ik me dus wel groen en geel aan erger is het ontbreken van de bronvermelding...

Ik ken meerdere fotografen die hun foto's daarom niet willen delen via Instagram of Pinterest. Tja...als ik zelf pin, dan komen de foto's in ieder geval nog via mij, en zijn ze te traceren naar mij als bron, is mijn redenatie. Hoewel ze in de journalistiek al wel dienst doen, ben ik nog steeds niet overtuigd van de 'verkoopkracht' van dit soort kiekjes.

Ik zou u graag willen vertellen dat ik 101 foto's verkoop via bijvoorbeeld Instacanvas, maar tegenwoordig worden nog maar weinig foto's afgedrukt...helaas!

Instagram photos for sale via Instacanvas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten